Baia Sprie va avea un coridor de mobilitate urbană în valoare de 19,3 milioane de euro în cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021-2027

Cei 17,000 de locuitori ai orașului se pot bucura de o infrastructură de transport alternativ nepoluant datorită unui contract semnat între ADR Nord-Vest și Primăria Baia Sprie. Coridorul propus pentru localnici este format din trasee dedicate pentru cele 2 autobuze electrice, 3 km de piste de biciclete, stații de alimentare, depouri, stații de așteptare pentru transportul public și amenajări pietonale. Toate aceste investiții au ca scop creșterea atractivității zonelor turistice din Baia Sprie, datorită faptului că vizitatorii vor avea acces mai ușor la muzeul din localitate, la casele tradiționale, inclusiv vor putea parcurge traseele turistice într-un mod ecologic.

Pentru a sprijini cetățenii să se deplaseze cu noile metode de transport public nepoluant sau chiar să folosească din ce în ce mai des bicicleta, proiectul își propune să realizeze evenimente culturale în stațiile de autobuz pentru a încuraja mobilitatea urbană în toate formele ei. Incluziunea socială este și ea asigurată, autobuzele fiind prevăzute cu sisteme de acces pentru categoriile defavorizate sau cu nevoi speciale, iar întreaga comunitate se va putea mișca în orice punct al orașului.

La finalul proiectului, preconizat pentru vara anului 2028, cel puțin 248,000 de cetățeni vor folosi sistemul de transport public în fiecare an, iar pistele de biciclete sunt așteptate să fie folosite de către peste 25,000 de cicliști, o creștere cu 100%, fapt care confirmă caracterul nepoluant al proiectului. Sistemele de bike-sharing vor asigura acces neîngrădit la mobilitatea multimodală, iar sistemele de monitorizare vor permite ca tot traficul să se desfășoare într-o manieră sigură, nu doar ecologică. Iar datorită sistemelor nepoluante, 314 tone de emisii CO2 vor fi reduse din traficul orașului, echivalentul a 1,25 milioane de km străbătuți de o mașină cu motor termic sau întregul oraș străbătut de 500 de ori în fiecare zi cu aceeași mașină.

Imagine generată cu ajutorul AI

Nu în ultimul rând, vor fi refăcuți și modernizați aproximativ 7 km de străzi pe ruta Baia Sprie – Chiuzbaia, pentru a susține investițiile în transportul public și pentru a încuraja toți localnicii să se bucure de alternative la transportul clasic, prin traseele pietonale sau circuitele velo care vor fi implementate între aceste două localități. Efectul pe termen lung va fi dezvoltarea turistică a orașului, creșterea economică a mediului privat prin locurile de muncă nou-create și o mai bună agregare a spațiului public prin mijloacele nepoluante cu care se vor deplasa în cadrul urbei.

„CREARE CORIDOR DE MOBILITATE BAIA SPRIE-CHIUZBAIA – Cod SMIS 301400” este un proiect finanțat prin Prioritatea 4 – O regiune cu mobilitate urbană multimodală durabilă din cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021-2027,  și corespunde obiectivului de politică – O Europă mai verde.

  

Articolul anterior
Primele 5 contracte semnate cu IMM-urile din domeniile robotică și nanotehnologii
Articolul următor
GreenGov – un proiect care sprijină îmbunătățirea guvernanței regionale prin promovarea finanțării verzi și implementarea principiului DNSH
Meniu
Sari la conținut