Privind achiziţia de: Servicii instruire destinate perfectionarii profesionale pe tematica „Control Financiar Preventiv. Control Financiar de Gestiune”, pentru 1 salariat
Obiect achiziţie: Program formare profesională;
Cod CPV: 80530000-8 Servicii de formare profesională;
Descriere obiect achiziţie (specificaţii tehnice):
- FORMA / TIPUL DE INSTRUIRE: curs autorizat on-line „Control Financiar Preventiv. CFG – Control Financiar de Gestiune”, cu emitere de certificat de participare
- NUMĂR DE PARTICIPANŢI: 1
- PERIOADA DESFĂȘURĂRII PROGRAMULUI DE FORMARE PROFESIONALĂ: în a doua jumatate a lunii noiembrie 2021
- TEMATICI ALE CURSULUI/ COMPETENŢE CERTIFICATE LA ABSOLVIRE:
Definiția controlului financiar preventiv
- Controlul financiar preventiv – parte integrantă a sistemului de control intern/mangerial
- Vocabular minimal de control financiar preventiv (terminologie specifică)
- Cadrul legislativ al controlului financiar preventiv
- Principalele modificări aduse cadrului normativ în anul 2014
- Scopul controlului financiar preventiv
- Obiectul controlului financiar preventiv
- Principalii actori în cadrul controlului financiar preventiv
- Cum se organizează controlul financiar preventiv propriu (CFPP)?
Elementele necesare pentru organizarea CFPP
- Forme posibile de organizare și situația ideală
- Este posibilă practic externalizarea CFPP?
- Numirea persoanelor desemnate să exercite CFPP
- Documente necesare privind desemnarea persoanelor împuternicite să exercite CFPP
- Exemplu de act de numire
- Deficiențe și erori posibile în organizarea CFPP
Cadrul operațiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu
- Prevederi normative privind cadrul operațiunilor supuse CFPP
- Etape de realizare și etape necesare actualizării
- Modele de cadru CFPP
- Deficiențe și erori posibile privind cadrul operațiunilor supuse CFPP
Liste de verificare
- Prevederi normative privind listele de verificare
- Etape de realizare și etape necesare actualizării
- Modele de liste de verificare
- Deficiențe și erori posibile privind listele de verificare
Viza de control financiar preventiv propriu
- Informații cuprinse în viză și sigiliul personal
- Exercitarea vizei de CFPP electronic
- Deficiențe și erori posibile
- Registrul privind operațiunile prezentate la viză (model, restricții, erori posibile)
Procedura de control privind operațiunile prezentate la viză
- Aspecte practice privind procedura de control
- Analiza practică pe pași a procedurii de control
- Nota de restituire
Refuzul de viză
- Efectuarea operațiunilor refuzate la viză pe propria răspundere a conducătorului entității publice
Deficiențe și erori posibile
- Raportări privind controlul financiar preventiv propriu
Prevederi normative privind raportarea
- Raport privind activitatea de CFPP (machetă)
- Deficiențe și erori posibile
Răspunderea juridică a persoanei care exercită controlul financiar preventiv propriu
- Ce “riscă” și cum se poate proteja persoana care exercită CFPP
- Forme ale răspunderii (disciplinară, contravențională, civilă și penală)
Abuzul în serviciu și neglijența în serviciu
Conflictul de interese administrativ și penal
Studii de caz
Control financiar de gestiune
- Practica exercitării CFG: controlul ex-ante, controlul ex-post, controlul exhaustiv și controlul prin sondaj; aplicații și studii de caz
- Raportarea activității de CFG; răspunderea juridică; constatarea și recuperarea prejudiciilor
- Elaborarea checklist-urilor de control uzuale în activitatea de control financiar de gestiune – pregătirea activităților de control
- OMFP nr. 2616/2018, pentru modificarea OMFP nr. 923/2014
- OMFP nr. 1176/2018 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice
- OMFP nr. 1762/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare
- DURATA PROGRAMULUI DE FORMARE PROFESIONALĂ: minim 12 ore de instruire
- LOCUL DESFĂȘURĂRII PROGRAMULUI DE FORMARE PROFESIONALĂ: on-line
- PREȚ SERVICII:
Prețul total unitar per pachet de formare profesională/cursant:
- 1200 lei fără TVA / cursant
Criteriul utilizat pentru atribuirea contractului este Preţul cel mai scăzut.
Informaţii suplimentare se pot obţine de la Autoritate Contractantă: ADR Nord-Vest, sediul secundar din Cluj-Napoca, calea Dorobanţilor nr 3, cod 400118, tel +40264431550, fax:+40 264439222, email achizitii@nord-vest.ro, în atenţia Biroului de Achiziţii Publice.
Termen depunere oferte 29 Octombrie 2021 ora 12.00