Expert cu rol de ofițer contabilitate

A.D.R. Nord-Vest scoate la concurs un post vacant de Expert cu rol de ofițer contabilitate în cadrul Departamentului Plăţi, Contabilitate şi Recuperare Debite, Direcţia Management Cheltuieli şi Verificare Achiziţii/ DAMPRNV 2021-2027, pe perioadă determinată de 36 luni, cu normă întreagă.

Postul constă în întocmirea evidenței financiar-contabile, în conformitate cu legislația în vigoare pentru PR NV 2021-2027;

Responsabilități cheie / Atribuții:

  • derularea activităților prin evidența financiar-contabilă, în conformitate cu legislația în vigoare pentru PR NV 2021-2027;
  • gestionează sumele aferente programului regional primite de la Autoritatea de Certificare și Plată;
  • asigură înregistrarea şi raportarea operațiilor financiare într-un sistem contabil computerizat, în conformitate cu planul contabil şi procedurile în vigoare, pentru toate operațiile contabile aferente PR NV 2021-2027, pe categorii de surse de finanțare (FEDR, bugetul de stat etc.;
  • înregistrează debitele constatate prin titlurile de creanţă şi recuperate prin deducere/încasare/alte forme de recuperare, în sistemul contabil, în conformitate cu planul contabil;
  • elaborează şi transmite Autorității de Certificare și Plată situații financiare de sinteză, precum şi orice alte documente necesare;
  • transmite Autorității de Certificare și Plată, CE și altor autorități/organisme abilitate informări financiare privind angajările bugetare şi legale, validarea cheltuielilor, plata sumelor, evidența financiar-contabilă, în conformitate cu legislația în vigoare;
  • efectuează reconcilieri contabile între conturile contabile proprii și cele ale beneficiarilor pentru operațiunile gestionate în cadrul PR NV 2021-2027;
  • întocmește raportări contabile pentru creditele de angajament și bugetare cuprinse în anexă la bugetul Ministerului Finanțelor pentru PR NV 2021-2027 și pentru sumele reprezentând contravaloarea fondurilor externe nerambursabile, inclusiv cele aferente prefinanțării, transferate de Autoritatea de Certificare și Plată către AM PR NV 2021-2027;
  • efectuează și transmite reconcilierile contabile către Autoritatea de Certificare și Plată.

Cerinţe:

Educaţie şi calificări:

Studii universitare, nivel licență, conform HG 433/2022, în domeniul fundamental Științe sociale,

Ramură de știință: Științe economice.

Experienţa:

Experienţă în domeniul financiar–contabil, ulterior licenţierii de minimum 4 ani, dovedită prin carnet de muncă, adeverință, raport REVISAL, contract de muncă.

 Abilităţi şi competenţe:

  • Cunoștințe foarte bune privitoare la cadrul instituțional european;
  • Cunoștințe privind legislația fiscală și Legislația în achiziții;
  • Cunoștințe foarte bune de contabilitate financiară și de gestiune;
  • Cunoștințe foarte bune de utilizare a Ms Word, Ms Excel;
  • Capacitatea de a comunica clar si eficient, atât in scris cat si oral;
  • Capacitate de analiză și sinteză;
  • Flexibilitate și rigurozitate în respectarea termenelor limită;
  • Perseverență, proactivitate și orientare spre rezultate;
  • Obiectivitate;
  • Conduita morala;
  • Independenţă decizională în condiţiile separării atribuţiilor;

Beneficii: pachet salarial atractiv,  tichete de masă,  pachet de servicii  medicale, mediu de lucru profesional și competitiv, condiții de muncă la standarde înalte, posibilități crescute de dezvoltare profesională.

Bibliografia pentru concurs:

  1. Legea nr. 315 din 2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Legea contabilității nr. 82/1991, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Ordinul 2634 din 2015 emis de Ministerul Finanțelor Publice privind documentele financiar-contabile;
  4. Ordin nr. 3103 din 2017 privind aprobarea reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial cu modificările și completările ulterioare;
  5. Ordin nr. 1792 din 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Hotărârea Guvernului nr. 873 din 2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operaţiunilor finanţate în perioada de programare 2021 – 2027 prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune şi Fondul pentru o tranziţie justă;
  7. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 133 din 2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă;
  8. Hotărârea Guvernului nr. 829 din 2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă;

Informaţii organizatorice:

  • Anunţul privind concursul organizat va fi transmis la AJOFM și va fi postat pe site-ul ADR Nord-Vest în data de 25.09.2024.
  • Persoanele interesate, care întrunesc cerinţele obligatorii specificate, vor transmite până în data de 17.10.2024, ora 16.00 următoarele documente pe email la adresa resurse.umane@nord-vest.ro:
    • copie document de identitate;
    • CV datat şi semnat;
    • scrisoarea de intenţie cu data depunerii şi semnătura;
    • copii după documentele de studii;
    • copii după documentele care atestă experienţa profesională (conform cerinţelor), semnate, cu număr de înregistrare de la angajator;
    • copii după orice documente oficiale legale, relevante pentru dovedirea formărilor/certificărilor şi/sau a cunoştinţelor dobândite (semnate şi cu număr de înregistrare);
    • cazierul judiciar (valabil 6 luni de la data eliberării) sau declaraţie pe propria răspundere că nu există înscrisuri în cazierul judiciar.
  • Comunicarea rezultatelor privind eligibilitatea candidaților se va face telefonic și/sau pe email până la data 21.10.2024, până la ora 16.00; candidații care întrunesc cerinţele obligatorii ale postului vor fi invitați să se prezinte la proba scrisă.
  • Proba scrisă (testare scrisă a cunoştinţelor din domeniul de specialitate conform bibliografiei şi testul de cunoştinţe operare PC-Word şi Excel) se va desfăşura la sediul secundar al A.D.R. Nord-Vest de la adresa din Cluj-Napoca, str. Donath nr. 53 A, Cluj în data de 25.10.2024, începând cu ora 10.00. Durata examinării este în medie de 3 ore.
  • Comunicarea rezultatelor obţinute la proba scrisă (test scris şi test de operare PC) se va face telefonic și/sau pe email până la data de 28.10.2024, ora 16:00.
  • Interviurile de selecţie se vor desfăşura în data de 30.10.2024, la ora comunicată de către comisie, la sediul secundar al A.D.R. Nord-Vest de la adresa din Cluj-Napoca, str. Donath nr. 53 A, Jud. Cluj. La interviul de selecţie vor participa doar candidaţii care au obţinut punctajul minim necesar pentru promovarea în etapa de interviu.
  • Comunicarea rezultatelor obţinute la interviul de selecţie şi respectiv rezultatele finale ale concursului se va face până la data de 01.11.2024, după finalizarea lucrărilor comisiei de recrutare şi selecţie.
Articolul anterior
Șimleu Silvaniei se transformă într-o localitate prietenoasă cu mediul printr-o investiție de 20 de milioane de euro în cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021-2027.
Articolul următor
320 de copii din Oradea vor avea condiții de studiu mai bune datorită unei investiții de 5 milioane de euro în cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021-2027
Meniu
Sari la conținut